Felszólalásaim a Karácsony előtti utolsó záróvitákban - videókkal frissítve
Felszólalásom a szabálysértésekről és a szabálysértési eljárásról szóló törvény záróvitájában.
A Szentestét megelőző napon az Országgyűlés 15 törvényjavaslatról szavazott. A szabálysértésekről és a szabálysértési eljárásról szóló törvényjavaslat záróvitájában nemzeti jogvédőként felhívtam a T. Ház figyelmét a Parlament épülete előtt zajló demonstráció során történő alapvető jogi jogkorlátozásokra. Aggodalmamnak adtam hangot ugyanis az elfogadás előtt álló törvénnyjavaslat még keményebb jogi gumibotokat tartogat azok számára akik a kormány ellen tüntetnek. Emlékeztettem arra is, hogy a Gyurcsány- Bajnai időszakban alkalmazott jogkorlátozó szabályokat nem helyezték hatályon kívül. Ezzel kapcsoaltosan szembesítettem Navracsics Tibor miniszer urat, a miniszerti meghallgatásán az ő általa elmondottakra, ami szerint az Alkotmánybíróság fogja ezen szabályokat megsemmísíteni. Valóban meg fogja kérdeztem? A közelmúltban komránytöbbséggel elfogadott és ellenzék által keményen bírált, Alkotmánybíróságról szóló törvény rendelkezései értelmében az utólagos normakontrollra irányuló kérelmek - közel 1600 darab- január 1-én a kukában fog landolni.
Felhívtam a figyelmet azon felháborító és vérlázító rendelekzésre ami szerint a jövőben 60 nap elzárás vagy 150 ezer forint pénzbírsággal sújtják azon személyt, aki a gyülekezési törvény hatálya alá tartozó rendezvényen és sportrendezvényen úgy jelenik meg, hogy az arcát eltakarja. Számos nyugati példa mutatja, hogy rengeteg tüntetésen a tüntetők egy politikus arcát ábrázoló maszkot hordanak irántuk érzett szimpátia vagy antipátia kifejezése érdekében. Őrületként kell, hogy értékeljem azt is, ha egy Fradi, Újpest vagy Kispest szurkolókat kollektív bűnösnek mondják ki azért, ha a szeretett egyesületük, klubjuk sálát az arcuk köré tekerik ezzel kifejezve szeretetüket és tiszteletüket a klub iránt.
Egy rendpárti frakció tagjaként pozitívumként értékeltem hogy az új kódexben szélesedik a felelősségre vonás köre, szigorodnak bizonyos büntetések, azonban a végrehajtói oldal még mindig nem elég hatékony, ugyanis az állampolgárok rendőrségbe vetett hite erősen megrendült a hátunk mögött hagyott időszakban. A mindennapi bűnözés által sújtott területeken nem kapnak megfelelő védelmet a kiszolgáltatott magyar emberek az agyonterhelt és hajszolt rendőrségtől.
A záróvita során kiálltam a büntethetőségi korhatár jelenlegi 14 évről 12 évre történő leszállítása mellett. Számos európai jogszabály mutatja ezen lépés indokoltságát.
Felszólalásom a csődeljárásról és a felszámolási eljárásról szóló 1991. évi XLIX. törvény, a gazdasági társaságokról szóló 2006. évi IV. törvény, a cégnyilvánosságról, a bírósági cégeljárásról és a végelszámolásról szóló 2006. évi V. törvény, továbbá az ezekkel összefüggő egyes törvények módosításáról szóló törvényjavaslat záróvitájában.
A csődeljárásról és a felszámolási eljárásról szóló 1991. évi XLIX. törvény, a gazdasági társaságokról szóló 2006. évi IV. törvény, a cégnyilvánosságról, a bírósági cégeljárásról és a végelszámolásról szóló 2006. évi V. törvény, továbbá az ezekkel összefüggő egyes törvények módosításáról szóló törvényjavaslat záróvitájában. Többek között azt sérelmeztem, hogy az utolsó pillantban kihagyták az egyébként hitelezők védelmének erősítése érdekében hozandó törvényből azt a rendelkezést, hogy ha valaki egy kft üzletrészét át akarja ruházni, akkor azt köteles előzetesen közzétenni annak érdekében, hogy a hitelezők biztosítékot kérhessenek. Mint közismert gyakori jelenség, hogy az egyébként nevével ellentétben valójában korlátlan felelőtlenséget biztosító kft-k tulajdonosai bedöntik komoly adóssággal a céget, majd a cég üzletrészét hajléktlannak, vagy soha fel nem lelhető külfölldinek adják el és a hitelezó arcába röhögnek.
Felszólaltam a címerről és kitüntetésekről szóló törvény záróvitájában
Magyarország címerének és zászlajának használatáról, valamint az állami kitüntetésekről szóló törvényjavaslat záróvitájában éles kritikával illettem a kormánypártok javaslatát, mivel az a kitüntetések visszavonására vonatkozó szabályokat nem tartalmaz. Ennek eredménye pedig az lesz, hogy amennyiben idén nem vonják vissza a magyar gyalázó Kertész Ákos Kossuth díját, úgy a jövőben hatályosuló törvény miatt a visszavonásra csak elméleti lehetőség nyilik, a gyakorlatban azonban nem lesz reális lehetőség ezen lépés megtételére.
Felszólalásom az országgyűlési képviselők választásáról szóló törvényjavaslat záróvitájában.
Az országgyűlési képviselők választásáról szóló törvénnyjavaslat záróvitájában éles kritikával illettem a kormánypártok javaslatát, mivel az a kitüntetések visszavonására vonatkozó zabályokat nem tartalmaz, a megszüntetett jelenlegi rendszerrel szemben. Ennek eredménye pedig az lesz, hogy amennyiben idén nem vonják vissza a magyargyalázó Kertész Ákos Kossuth- díját, úgy a jövőben hatályosuló törvény miatt a visszavonásra csak elméleti lehetőség nyilik, a
gyakorlatban azonban nem lesz reális lehetőség ezen lépés megtételére.
Felszólalásom Az egyes törvények Alaptörvénnyel összefüggő módosításáról szóló törvényjavaslat záróvitájában
Sérelmeztem azt, hogy kettős mércét alkalmaz a kormány a kárpótlás ügyében. Míg a kommunizmus áldozatainak kárpótlását 2012 márciusáig le kívánják sietve zárni, az ezen törvényhez fűzött zárószavazás előtti módosító javaslattal, addig a zsidó honfitársak részére a Költségvetési törvényben szereplő fejezetként az 1,7 milliárd forintos jóvátétel továbbra is jár. Kifejtettem, hogy milyen vagyoni és személyi szabadság korltozásával járó sérelmeket szenvedtek a magyar emberek a kommunizmus időszaka alatt és nem kaptak mai napoig megfelelő jóvátételt. Felhívtam a figyelmet a 1945 és 1948 közötti felvidéki kitelepítésekre, amellyel kapcsolatban az érintett százezer felvidéki testvérünk jóvátétel nélkül maradnak. Emlékeztettem a honatyákat hogy a Magyar Állam vállalta a népirtással felérő módon kitelepített magyarok jóvátételét erre azonban máig nem került sor. Rétvári Bence államtitkár válaszában ígéretett tett arra, hogy a kormány törvényt fog alkotni a felvidéki honfitársaink kárpótlása érdekében. Az államtitkári választ jelentős sikernek értékeltem, mivel nyilvános igéretet tett a kormány arra, hogy törvényi kereteket biztosítva, véghez viszi a felvidéki testvéreink részére a kárpótlást. A kitelepítések és lakosságcserék elítélésével az Európa Tanács is foglalkozik: két hete az ET Jogi Bizottságának párizsi ülésén javaslatomra a témával foglalkozó jelentésbe bekerült a kommunizmus idején elkövetett népirtással felérő lakosságcserék elítélése. A jelentést az ET közgyűlése jövő januári plenáris ülésen tárgyalja majd.